שימוש בטכנולוגיית לייזר לבידול מרפאת השיניים

שימוש בטכנולוגיית לייזר לבידול מרפאת השיניים

היכולת של המרפאה לבדל את עצמה ממרפאות אחרות, בעידן שלאחר הקורונה, מהווה נדבך חשוב ביותר ביכולת שלה לשמר את הלקוחות הקיימים ולהזרים לקוחות חדשים.

חשיבות בידול המרפאה, כמו בכל עסק מודרני, מהווה אתגר לא פשוט ומצריכה יכולת הפעלת כלים חדשים.

היכולת להיות שונה וההבנה של הלקוח שהמרפאה שונה – זאת מהות הבידול.

למען האמת, ביקור במרפאות שיניים רבות מציג בפנינו תמונה די דומה, למעט מרפאות שהצליחו למצב את עצמן כ’מומחיות’ בתחום מסוים והן לא מקבלות עבודות שלא בתחום ‘המומחיות’ שלהן, (פלח שוק מאוד קטן).

רוב מרפאות השיניים דומות. ההבדל העיקרי בעיני הלקוח היא ״העטיפה״.

זאת ועוד, רפואת שיניים שונה מתחומים אחרים בכך, שלרופא השיניים מגיעים בדרך כלל  כי חייבים. עיקר הלקוחות שלנו מגיעים כי המצב כבר לא טוב ואחרי שהם דחו את הביקור.

קיימות תאוריות רבות בנושא הבידול השיווקי וחשיבותו. הדוגמאות לכך הן רבות והפשוטות שבהן מגיעות כמו תמיד משוק מוצרי הצריכה, ברם, חשוב מאוד שהבידול יהיה אמיתי ומשמעותי ולא גימיק חסר חשיבות.

רפואת שיניים, היא מוצר שרותי לכל דבר.  התנהלות נכונה ויכולת בידול מאפשרת לרכוש נתחים גבוהים יותר של השוק.   אבל הלקוחות יבואו דווקא  למרפאה שלכם, ויהיו מוכנים לשלם יותר, אם הטיפולים הדנטליים יעלו מדרגה  באמצעים  טכנולוגיים.

טכנולוגיות לייזר בשירות בידול השירותים במרפאה:

כאשר אנו מחפשים את ״הדבר הבא״, אותו דבר ייחודי שיש לו השפעה אמיתית על המטופלים, הלייזר הדנטלי הוא אולי הדבר הייחודי ביותר שאפשר למצוא היום.

הלייזרים הדנטליים נמצאים בשימוש במרפאות כבר שני עשורים,. כמו בכל טכנולוגיה רפואית, גם מערכות הלייזר עברו אבולוציה ונמצאות היום בחזית הטיפולית במרפאות המובילות בארץ ובעולם.

טיפולי שיניים בתחום המשמרת:

הטיפול המכונה בפי כל ״סתימה״, הוא בעצם שחזור שן, פרוצדורה בסיסית שהפעולה המרכזית בה הינה סילוק עששת, מילוי החלל שנוצר ושחזור צורה מורפולוגית. פעולת סילוק עששת והכנת חלל נעשית באותו האופן כבר מאה ועשרים שנה, פעולה מכנית בסיוע מקדח המנקה את החלל ועם זאת מוריד גם חלק מהחומר הבריא של השן. לפעולה זו שני אספקטים בעיתיים. הראשון, הורדת חומר מחלישה את מבנה השן, השני, פעולת המקדח גורמת לכאב הנובע מהפעילות המיכנת בדנטין.

ביצוע פעולה זו בסיוע מערכת לייזר, מקצרת את זמן הפעולה משמעותית, ברוב רובם של המקרים אין צורך בהליך הרדמה או אילחוש. אין ספק, שמטופל שעבר הליך כזה, לא ירצה לחזור לטיפול בעזרת מקדח… והמרפאה הרוויחה מטופל לשנים רבות

טיפולי שיניים בתחום הפריו:

טיפולים עבור מטופלים עם בעיות חניכיים הם ״דרך חיים״, מטופל שזקוק לטיפולים פריודנטאלים, נמצא בקליניקה הרבה יותר ממטופל שמגיע לטיפול משמר. הפעולה החשובה ביותר בתחום רפואת החניכיים הנה חיטוי של האיזור הנגוע והאפשרות להחלמה מהירה ככל האפשר של האזור. השימוש במערכות לייזר מעודד שיקום וצמיחה של הרקמות הפגועות ובמקרה של כיסים עמוקים, צימצום של הכיסים ברמות משמעותיות ביותר. העבודה בטכנולוגיות לייזר בתוך הכיסים קלה מאוד וברוב המקרים אינה דורשת הרדמה או אילחוש. אין ספק, שמטופל שעבר הליך כזה, לא ירצה לחזור לטיפול בעזרת סקלפל וטורבינה… והמרפאה הרוויחה מטופל לשנים רבות

טיפול בכשל שתלים דנטאליים:

תופעת כשל השתלים מהווה בשנים האחרות ״כאב ראש״ לא קטן עבור רופאים ומרפאות בכל גודל ובכל מקום. מחקרים מראים כי עד 50% מהשתלים בגיל של 5-10 שנים מסיום ההשתלה, נוטים לפתח כשל, הנובע מהתפתחות פריאפלנטיטיס. התפתחות החיידקים גורמת להחלשה של יציבות השתל עד אשר הוא מאבד אחיזה ברקמת העצם. הטיפול המסורתי בכשל הינו נסיון לנקות בצורה מיכנית את פני השתל והעצם בתקווה שהאיזור יחלים ויתאושש, הפעולה המכנית מוגבלת מאוד וברוב רובם של המקרים הצלחתה מוגבלת עד כדי לא מתקיימת כלל. הטיפול בסיוע לייזר מהווה מהפיכה אמיתית בתחום. היכולת לחטא את פני השתל והעצם סביב בצורה כמעט מוחלטת ובנוסף לעודד את רקמת העצם להתחדש על פני העצם, ייחודית למערכות הלייזר.  לאמיתו של דבר זו הטכנולוגיה היחידה הקיימת היום ומאפשרת שיקום של השתלים באחוזים גבוהים ביותר, ״מצילים את השתלים״.

אין ספק, שמטופל שעבר הליך כזה, לא ירצה לחזור לטיפול בעזרת הטורבינה הישנה… והמרפאה הרוויחה מטופל לשנים רבות

טיפולי שיניים בתחום האנדודנטאלי:

במאות פגישות עם רופאי שיניים בארץ ובעולם, אחד הדברים שתשמעו הכי הרבה הם תלונות על הליכי הטיפול האנדודנטי. טיפולי שורש הינם פרוצדורות ארוכות יחסית, המבוצעות בחללים כמעט בלתי נראים. המטפל עובד זמן רב וההצלחה, במקרה הטוב כ 80%. לא פלא שרופאים רבים נמנעים מטיפולי אנדו ומשתדלים להעביר אותם למישהו ״אחר״. העבודה האנדו-דנטאלית באמצעות לייזר מהווה שינוי קיצוני, מהפכני של ממש. במקום לעבוד בצורה כימו-מכנית בעזרת ״פוצרים״, אנחנו עוברים לעבוד בצורה פוטו-אקוסטית תלת מימדית. המעבר לעבודה בסיוע תופעת גלי הלם, מאפשרת להגיע לרמת חיטוי גבוהה ביותר של התעלות ותעלות המשנה ובנוסף לא מורידה חומר ומשאירה את מבנה השן חזק ויציב. הטיפול מהיר יותר וקל ליישום ע״י המטפל, שלא לדבר על המטופלים שעבורם זה באמת מהפך.

מטופל שעבר הליך כזה, לא ירצה לחזור לטיפול בעזרת המקדח ופוצרים… והמרפאה הרוויחה מטופל לשנים רבות

טיפולי שיניים בתחום הפדודונטיה:

אין ספק שהטיפול באוכלוסיית הילדים והנוער עבר מהפך. בשנים האחרונות, אנו עדים ליותר הורים המחפשים אלטרנטיבה לטיפול איכותי ושונה. השימוש ביישומי מערכות הלייזר מהווה שינוי דרמטי ביכולת הטיפולית באוכלוסייה זו, אנו עדים ליותר ויותר מרפאות המחזירות את הטיפולים בילדים ובני נוער שבעבר, פחות רצו להתמקד בהם. עבור תחום הפדודונטיה הלייזר מהווה שינוי אדיר. הטיפול בילדים שונה כאשר משתמשים בלייזר לנוכח המבנה האנטומי. ב 95% מהפרוצדורות אין צורך באילחוש והמושג ״זריקת הרדמה״ כמעט ולא קיים. דור חדש של ילדים גדל במרפאה, ילדים ובני נוער שלא יודעים שרופא שיניים זה ״מפחיד״ או ״כואב״ … או מצריך זריקת הרדמה. כל הטרמינולוגיה הופכת להיות שונה לחלוטין והסיטואציה רגועה יותר. הטיפולים מהירים, נקיים ופשוטים ואין צורך בהכנות ״פסיכולוגיות״ שונות למטופל.

אין ספק, שהורה וילד שעברו הליך כזה, לא ירצו לחזור לטיפול בעזרת המקדח הישן ״והטוב״… והמרפאה הרוויחה מטופל לשנים רבות… גם כשאותו ילד יהפוך למבוגר.

טיפול באוכלוסייה חרדתית:

כמה ״ניירות עמדה״ כבר קראתם בנושא המטופלים החרדתים, בואו נודה על האמת, רוב רובם של המטופלים מפחדים!, כאמור, לרופא השיניים מגיעים בדרך כלל שהמצב כבר לא טוב, כמה מהמטופלים דוחים את הטיפול עד שאי אפשר לדחות אותו יותר, וכל זאת, כי… לרופא שיניים מגיעים כי חייבים, לא כי צריך. אוכלוסיית החרדתים, היא הטופ של ״המפחדים״, ונודה על האמת עד היום לא באמת היו לנו פתרונות ״אלגנטיים״ בנושא. הטיפול בעזרת לייזרים מהווה ״רעידת אדמה״ בתחום. ככלל, אצל אנשים מבוגרים מעל 80% מהטיפולים מבוצעים ללא הרדמה, (כאמור אצל ילדים כ 95%). הטיפולים כבר צייננו, קצרים בצורה משמעותית ומשמעותית פחות ״אגרסיביים״. עם יכולות כאלו אין אפשרות אחרת ולכן אנו רואים יותר ויותר מרפאות בארץ ובעולם שעוברות להתבסס על לייזרים בעבודה היום יומית וזוכות לגידול ניכר של מטופלים שבעבר לא היו מגיעים וגם הטיפול בהם היה גוזל זמן ומשאבים עצומים.

אין ספק, שמטופל שעבר טיפול דנטאלי כל שהוא בלייזר, לא ירצה לחזור לטיפול בעזרת מקדח.

בידול מרפאת השינייםהגדלת ההכנסותאיכות הטיפול:

היכולת של המרפאה לבדל את עצמה ממרפאות אחרות, בעדין של לאחר הקורונה, מהווה נדבך חשוב ביותר ביכולת של המרפאה לשמר את הלקוחות הקיימים ולהזרים לקוחות חדשים.

חשיבות בידול המרפאה, כמו בכל עסק מודרני, מהווה אתגר לא פשוט ומצריכה יכולת הפעלת כלים חדשים שיענו על צרכי הבידול, ״היכולת להיות שונה, ההבנה של הלקוח שהמרפאה שונה.